onsdag den 21. november 2012

Varm og lækker!

Der har været lidt stille på bloggen den sidste uges tid.. simpelthen fordi vi har været ramt af sygdom - og ingen tid til  faktisk at være syg! Men det er da ikke fordi jeg ikke har siddet med fingrene i garnet og limen og papiret og mandlerne (-med hvid chokolade og lakrids, Nam!).. jeg har eksperimenteret med juleting! Dog ikke med så stor succes, så det kunne gøre sig fortjent til et blogindlæg..


Til gengæld er jeg helt vildt stolt over at kunne præsentere denne lækre sweater, som jeg har strikket til Sylvester! Den er dejlig tyk og varm, og han havde virkelig brug for noget varmere til de kolde lure ude i barnevognen.
Jeg har taget udgangspunkt i Davadottirs opskrift "Sigga og Sigurd", og rettet den til så den passede med det garn, jeg købte på et loppemarked i sommer. Det er Drops' "Nepal" i to grå nuancer. Jeg elsker den her opskrift - især fordi der ingen montering er! Strikke, strikke, strikke, hæfte, hækle og wupti! Love it!

Sylvester har også fået nye vanter, som matcher kanten på sweateren. Jeg har bare strikket tubesokker, for sådan en lille størrelse har jo ikke brug for plads til fingrene..
Tubesokker strikkes i rib hele vejen, men ribben skubbes en maske for hver 4. (eller 5., 6. eller hvad man synes) pind, så den bliver "snoet". Det ser både fint ud og sidder godt :) 
Det er blevet et rigtig fint sæt, synes jeg! Og jeg er nærmest lykkelig over, at jeg kunne lægge drengen ud til formiddags-luren uden at bekymre mig om, om han nu var pakket godt nok ind..


Jeg er netop gået igang med en cardigan til mig selv! Det er simpelthen så lang tid siden jeg har strikket til mig selv, så jeg er helt høj over, at det endelig er blevet min tur :) Glæder mig til at dele den med jer!

God dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar