fredag den 30. august 2013

Forny dit fimosmykke

Jeg har fået nogle henvendelser på det sidste fra nogle af dem, der har købt fimosmykker hos mig. De siger, at deres smykke er beskidt..!
Jeg har valgt ikke at lakere fimoen, fordi jeg gerne vi bevare det bløde og matte look i overfladen. Men det betyder jo så også, at især facetringene kan være lidt udsatte og nemt blive beskidte og misfarvede i kanterne. Mit udvalg af lyse farver, gør det jo heller ikke bedre ;)

Men det er altså ikke en katastrofe, hvis ringen ser lidt trist ud efter noget tids brug. Det er nemlig super nemt at friske den op så den bliver som ny igen!
Du skal bare bruge et stykke helt fint sandpapir og slibe alle siderne. 
Jeg har brugt korn 600 (dét er meget fint!), men mindre kan også gøre det. Bare pas på det ikke bliver for groft, for så vil det lave striber i overfladen. 

Jeg fandt et meget slemt eksempel (Kom til at tage halskæden på til en helt ny sort top, som altså smittede af.. dumt)

FØR



EFTER
Den gule farve brænder næsten helt ud, fordi den blev så fin og lys igen! :)
 
Beklager jeg ikke har skrevet dette indlæg før! Trænger dit smykke til en tur, og har du ikke lige mulighed for at få fat på sandpapir, så send mig en mail på anelagoni@gmail.com, så vil jeg gerne sende dig et stykke.

2 kommentarer:

  1. Hej Ane.
    Man kan sagtens få lak som er mat og ikke kan ses. Tænkte at det måske var en mulighed til dine fremtidige smykker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, se det vidste jeg ikke engang :) Men mon ikke de alligevel bliver nussede i kanten?

      Slet